Så ordnar vi företagsnyheter

Jag tänkte att jag skulle berätta hur vi gör när vi arrangerar produktnyheter. Det brukar ju alltid vara så när man har tagit fram ett nytt koncept, en ny vara eller något annat mycket viktigt event i ett företags historia att man anlitar ett företag som kan presentera varan, tjänsten eller var det ny kan vara som man har tagit fram i ett företag och som man vill presentera för andra. Vi är just det företaget som man brukar anlita när man ska presentera det viktigaste som man har.

Man behvöer en snygg scen 

Det gäller att presentera det på så snyggt sätt som det bara går. Då kanske man snickrar ihop en enkel scen, en plattform som kanske ska snurra runt på en scen. Det kan vara en hylla, det kan vara en möblerad scen. En vit duk där man visar en film, eller något liknande. Det är väldigt olika hur företagen vill presentera sin vara på. När man väl har visat produkten, filmen eller bilderna som man har planerat, bjuder man sedan gästerna på en matbit, en dryck och sedan ska de gå hem. Detär det vanliga sättet som man brukar göra. Någon gång har vi haft människor som har hoppat ur flygplan och landat mitt framför näsan på publiken som har kommit för att se på presentationen av företagsnyheterna.

Har man ingen scen får man använda himlen

I de tillfällena har vi i så fall haft publiken att sitta på en gräsmatta där fallskärmshopparna kan landa. Vi har hyrt stolar och ställt dem så att de kan se fallskärmshopparna hoppa ur flygplanen, och sedan elegant landa framför alla nyfikna. Sedan har vi släppt upp ballonger. Efter det blir det fotografering, mingel och champagne. Under minglet ser vi till att alla pratar med alla. Vi gör reklamen tydlig, så att alla förstår vad nyheten består i, hur den fungerar och hur de kan skaffa sig det som presenteras. Det är ett helt koncept, detta som vi har utarbetat.

Vi överraskar alltid vår publik

Vi försöker alltid slå oss själva i överraskningsmoment, i att ha så exklusiva och påhittiga presentetationer som möjligt. Har det gått en trend under några år att ha så lyxiga presentationer som möjilgt, då gör vi superenkla och avskalade. Är det däremot avskalade presentationer som gäller, då ställer vi till med stora och magnifika presentationer. En gång hade vi tårtor med människor i som hoppas ur som gubben i lådan. Gissa om det snackades om den presentationen efteråt.

6 dec 2018